خواص چای ماسالا برای لاغری

آیا چای ماسالا برای لاغری مفید است؟ خواص چای ماسالا برای سلامتی چیست؟ قهوه گانودرما ماسالا چیست؟ آیا قهوه ماسالا خواص لاغری دارید؟ چگونه با خوردن قهوه لاغر شویم؟

خواص چای ماسالا برای لاغری

به گزارش زنهار، چای ماسالا یک نوع چای معطر و خوشمزه است که از ترکیب چای سیاه با ادویه‌های گیاهی مختلف مانند دارچین، هل، زنجبیل، فلفل سیاه و .. است. این چای معمولاً با شیر یا شکر مخلوط می‌شود و برای برطرف کردن خستگی و افزایش انرژی مصرف می‌شود. اما خواص چای ماسالا برای لاغری به دلایلی ممکن است مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم خواص چای ماسالا برای لاغری را بررسی کنیم.

برگ های چای سیاه دارای کافئین هستند که می تواند به بیدار شدن، انرژی بخشیدن، پاکسازی و آرامش شما کمک کند. همچنین با تامین انرژی سلامت مغز و قلب را بهبود می بخشد.

به محافظت از سلول ها کمک می کند –

چای سیاه همراه با هل یک دوتایی قدرتمند است که هر دو سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به محافظت از سلول های بدن شما کمک کند. به تسکین درد کمک می کند –

میخک و زنجبیل موجود در چای دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که درد را کاهش می دهند.

کمک به هضم

زنجبیل موجود در چای به هضم کمک می کند و گردش خون و اکسیژن را در اندام ها افزایش می دهد و به عملکرد بهینه آن ها کمک می کند. چای همچنین به هضم غذا کمک می کند، سطح قند خون را کاهش می دهد و سلامت قلب و عروق را ارتقا می دهد.

کمک به تقویت سیستم ایمنی

هل حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. به مبارزه با باکتری ها کمک می کند. ادویه چای دارای خواص ضد باکتریایی است که به مبارزه با عوامل بیماری زا کمک می کند.

اگر در تلاش برای رسیدن به هر هدفی برای کاهش وزن هستید، چای ماسالا می تواند به چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن شما نیز کمک کند. چای سیاه همراه با دارچین می تواند به کاهش کلسترول کمک کرده و به بدن شما کمک کند تا کالری ها را سریعتر به انرژی تبدیل کند.

مطالعه ای که در مجله طب طبیعی منتشر شده است، اثرات شیمیایی پیشگیرانه چای را نشان می دهد. چای ماسالا دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که از سرطان جلوگیری می کند. ادویه هایی مانند دارچین، زنجبیل و هل همگی پتانسیل پیشگیری از سرطان را دارند.

چای ماسالا هضم را بهبود می بخشد و با هضم بهتر، متابولیسم شما نیز بهتر می شود. خاصیت تولید گرما چای ماسالا به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک می کند. این به نوبه خود می تواند به کاهش وزن شما تا حدی کمک کند.

خواص چای ماسالا برای لاغری به این دلیل است که حاوی دارچین است، ادویه ای که میل به شکر را برطرف می کند. اما حتی بهتر از آن، دارچین سطح قند خون را تنظیم می کند، که کلید کاهش چربی و حفظ وزن سالم است. همچنین گلوکز و کربوهیدرات ها را متابولیزه می کند.

چای ماسالا همچنین دارای زنجبیل است، یکی دیگر از موادی که با ایجاد احساس سیری طولانی‌تر باعث کاهش وزن می‌شود. سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند و به عنوان یک کمک کننده گوارشی برای غذاهای پرچرب عمل می کند.

قهوه ماسالا همچنین یک نوشیدنی محبوب است که خواص چربی سوزی بیشتری نسبت به چای ماسالا برخوردار است. زیرا حاوی قهوه است. قهوه بدون کالری است و به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند. قهوه ماسالا همچنین سرشار از کافئین است که متابولیسم شما را تحریک می کند و سطح انرژی شما را افزایش می دهد. قهوه دارای اسید کلروژنیک است که گرسنگی را سرکوب کرده و سطح انرژی شما را افزایش می دهد. این از جمله مزایای قهوه ماسالا برای کاهش وزن است.

قارچ ریشه ای یا قارچ گانودرما Ganoderma lucidum یک مکمل طبیعی است که به دلیل طیف گسترده ای از مزایای سلامتی محبوبیت پیدا کرده است. این مکمل که از پودر قارچ ساخته شده است، قرن ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته است و اعتقاد بر این است که عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، استرس و خستگی را کاهش می دهد و باعث خواب بهتر می شود.

یکی از قابل توجه ترین مزایای پودر قارچ توانایی آن در بهبود عملکرد سیستم ایمنی است. قارچ ریشی حاوی ترکیباتی به نام بتا گلوکان است که به تحریک سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت ها و بیماری ها کمک می کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که پودر قارچ می تواند به کاهش شدت و مدت سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

یکی دیگر از فواید پودر قارچ ریشی توانایی آن در کاهش استرس و خستگی است. قارچ حاوی ترکیباتی است که می تواند به کاهش سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول در بدن کمک کند. این قارچ همچنین دارای خواص سازگاری است که به بدن کمک می کند تا با استرس و خستگی مقابله کند.

قارچ حاوی ترکیباتی است که می تواند به آرامش بدن و ذهن کمک کند و به خواب رفتن و به خواب ماندن راحت تر کمک کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که پودر قارچ Reishi می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند و تعداد دفعات بیدار شدن در طول شب را کاهش دهد.

علاوه بر این مزایا، پودر قارچ سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از مولکول های مضر کمک می کند. این  عامل می تواند به کاهش روند پیری و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری قلبی کمک کند.

این مکمل یک مکمل همه کاره است که می تواند به نوشیدنی ها، اسموتی ها اضافه شود. قهوه ماسالا دکتر بیز یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال بهبود سلامت خود هستند. با این حال، اگر بیماری خاصی دارید، همیشه بهتر است قبل از افزودن هر گونه مکمل جدید به رژیم غذایی خود با یک متخصص مشورت کنید.

از بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش استرس و خستگی گرفته تا خواب بهتر و غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، پودر قارچ فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار