با این مردان سمی وارد رابطه نشوید

این نوع مردان هرگز برای شما سالم نخواهند بود.

با این مردان سمی وارد رابطه نشوید

به گزارش زنهار، یک قرار فیلم اینجا، یک دسته گل آنجا. شما هیجان زده هستید. از زمانی که شما چندی پیش با این شخص آشنا شدید، معاشقه، خنده و پروانه های شکم زیادی وجود داشته است. شما فکر می کنید این می تواند شروع یک چیز جدی باشد.

دروغ هایی که هنگام ملاقات با شخص جدیدی به خود می گوییم، فوق العاده هستند. این مایا آنجلو بود که گفت: “وقتی کسی به شما نشان می دهد که کیست، اولین بار او را باور کنید.”

در مورد من، من نوعی سوء استفاده را تجربه کردم که حتی نمی دانستم وجود دارد.

همانطور که یاد گرفتم، سوء استفاده همیشه یک مسئله واضح نیست (مثلاً کسی مرا می‌زند یا نمی‌زند؛ یا کسی مرا سرکوب می‌کند یا نمی‌کند؛ کسی یا سعی می‌کند من را به روش‌های بسیار آشکار کنترل کند یا این کار را نمی‌کند).

من به طرز عجیبی – شاید نگران کننده – احساس خوش شانسی می کنم و مطمئناً سپاسگزارم که هیچ داستان افراطی از سوء استفاده برای گزارش ندارم.

اما، سوء استفاده همچنین می تواند بسیار ظریف باشد. اغلب موذیانه است: شما از فکر اینکه عاشق شده اید به این فکر می کنید که چرا به نظر می رسد همه “مشکلات” در رابطه جدید شما تقصیر شما هستند و هیچ ایده روشنی از اینکه چگونه از نقطه A به نقطه B رسیده اید، ندارید.

شاید شما آن را مقصر می دانید که برای مدتی در یک رابطه نبوده اید. شما تصمیم می گیرید که به سادگی فراموش کرده اید که چگونه در یک رابطه باشید. شما فرض می کنید – خودتان را متقاعد می کنید – به دلیل داشتن خواسته ها و نیازهای غیر واقعی (مانند نیاز به احترام پایدار و پایدار و صداقت) خودخواه شده اید.

به این دلایل، این شما و تنها شما هستید که مسئول مشکلات رابطه هستید – یا به خودتان می گویید.

از 20 سالگی تا اوایل 30 سالگی، چیزهای زیادی در مورد روابط یاد گرفتم. و بسیاری از نشانه های ظریف سوء استفاده وجود دارد که من آنها را فراموش کرده ام یا آشکارا نادیده گرفته ام.

در حرفه من، زنان به طور روزانه مرا احاطه می کنند. من اغلب به این فکر می کنم که زندگی من در سن آنها چگونه بود. در حالی که من والدینی دارم که به من یاد دادند چگونه به نشانه‌های آشکارتر و واضح‌تر یک رابطه توهین‌آمیز توجه کنم، گاهی اوقات آرزو می‌کنم در جوانی قدرت دستکاری را یاد بگیرم.

وقتی این نوع مقاله‌ها را می‌نویسم، تصور می‌کنم به جوان‌ترم توصیه می‌کنم – نسخه اواخر نوجوانی و دهه 20 من. و، این به خود جوانترم است که می خواهم تجربه زیر را منتقل کنم.

اساساً، ورود به یک رابطه فقط برای تعیین شغلی که برای آن درخواست نکرده‌اید، هرگز جالب نیست، کار اجازه دادن به کسی برای حل مسائل کنترلی خود – مهم نیست چقدر ظریف – با هزینه شما. شما، خود جوانتر، عاقلانه خواهید بود که در مورد افراد سمی زیر فکر کنید (و اجتناب کنید).

در اینجا 12 نوع مرد سمی که احساسات شما را خراب می کنند آورده شده است:

1. مردی که باعث می شود فکر کنید گزینه های زیادی دارد

او بیهوده شما را به یاد انبوهی از زنان می اندازد که جذب او می شوند تا شما را متقاعد کنند که این وظیفه شماست که او را راضی کنید و او را همیشه خوشحال کنید، مبادا فرد جدیدی پیدا کند. او تو را نمی خواهد؛ او نه تنها آینه می‌خواهد، بلکه زنی را می‌خواهد که مطمئناً دم خود را در دایره‌ها تعقیب کند و سعی کند او را به هر قیمتی خوشحال کند، مهم نیست چقدر بلند است. جلو نیا.

2. مردی که می خواهد احساسات شما را کنترل کند

اگر او بگوید که قرار است ساعت 7 بعد از ظهر روز سه شنبه با شما تماس بگیرد، اما تا ساعت 10 شب روز بعد (یا بعد از آن) این کار را انجام ندهد، احتمالاً این کار را عمدا انجام داده است. او از شما می خواهد که در مورد همه دلایل احتمالی که چرا با شما تماس نمی گیرد فکر کنید. او می خواهد که شما را در یک افسار کوتاه نگه دارید، و در ذهن او، این یکی از راه های انجام آن است.

3. مردی که به طور ناسازگار به قول خود عمل می کند

اگرچه او همیشه موفق نمی شود، اما بسیار فراتر از مردی است که ” فقط آنقدرها را دوست ندارد .” اما، او این کار را به دلایل اشتباه انجام می دهد.

او شما را دوست دارد زیرا باید احساس کند که کنترل دارد، و شما دقیقاً فردی هستید که اگر بدوید، این نیاز را برآورده خواهید کرد. یا شاید او به سادگی کسی است که احساس نمی کند به قولش عمل می کند کاری است که باید انجام دهد. در هر صورت، این وظیفه شما نیست که آن را کشف کنید. برای تپه ها بدوید

4. مردی که “به نظر می رسد” به آینده علاقه مند است

مردی که به نظر می رسد واقعاً به ازدواج و بچه ها در همان ماه اول که می داند شما علاقه ای به ازدواج و فرزندان ندارید. این یک نشانه گویا از آراستگی است – هرچه زودتر آنچه را که فکر می‌کند می‌خواهید بشنوید به شما بگوید، راحت‌تر می‌تواند شما را وادار کند که با زباله‌هایش کنار بیایید.

من در مورد بحث های لازم در مورد ازدواج و فرزندانی که زوجین باید در مقطعی داشته باشند صحبت نمی کنم. شما باید بدانید که شما و شخص مهمتان در مورد این مسائل بزرگ در یک صفحه هستید. بلکه منظور من آن بحث های بسیار اولیه در مورد ازدواج و فرزندان است که در آن به خصوص ازدواج با شما و فرزندان با شما صحبت می کند. با وجود آنچه او (و شما) ممکن است باور داشته باشید.

این تلاش ها برای دستکاری زیبا یا دوست داشتنی نیستند. آنها باید به عنوان پرچم های قرمز تفسیر شوند که هستند.

5. مردی که باید فضای فیزیکی شما را کنترل کند

او مردی است که در را سد می‌کند، بنابراین شما نمی‌توانید در حین مشاجره اتاق را ترک کنید تا زمانی که به او اجازه دهید در محافل پیرامون موضوعی که او ایجاد کرده صحبت کند. این مردی است که عادت دارد به او فرصت هایی داده شود تا راهش را برای خروج از موقعیت ها بیان کند.

6. مردی که به شما، مرزها یا فضای فیزیکی شما احترام نمی گذارد

او همان پسری است که وقتی از او خواسته اید خوابگاه/آپارتمان/خانه شما را ترک نمی کند. همین امر در مورد مردی که در خانه شما ظاهر می شود در حالی که شما صریحاً از او خواسته اید که این کار را نکند نیز صدق می کند.

هیچ کدام از اینها زیبا و دوست داشتنی نیست. توهین آمیز و سوء استفاده از مرزهای شما است.

7. مردی که چیزی برای پنهان کردن دارد

او کسی است که در مورد دوستانش صادق نیست. تعبیر دیگری برای این وجود ندارد.

8. مردی که مسائل کنترل واضحی دارد

او مردی است که برای گفتن و انجام کارهایی که شما را آزار می دهد تمام تلاش خود را می کند. او باید بداند که می تواند شما را با موفقیت دستکاری کند و این یک راه کوچک برای آزمایش آن است.

9. مردی که عمیقاً از انتخاب های زندگی خود ناراحت است

او کسی است که چیزهای زشت و آزاردهنده ای در مورد رشته و یا حرفه شما به روشی فراتر از تمسخر بی گناه می گوید.

10. مردی که یک دستکاری چیره دست است

آیا تا به حال برای “نقش” خود در رفتار او عذرخواهی کرده اید؟ این در بهترین حالت دستکاری استادانه است. او نه تنها بد رفتار کرده است، بلکه راهی پیدا کرده است تا شما را به این باور برساند که تقصیر شما بوده، بوده و خواهد بود.

11. مردی که بی صداقت است

وقتی از او درباره نیتش سوال می‌پرسید، آیا لکنت زبان دارد؟ آیا او حول سوال صحبت می کند؟ تقریباً صفر ثانیه طول می کشد تا حقیقت ارتباط برقرار کند.

کمی بیشتر از این طول می کشد تا یک دروغ یا بهانه قابل قبول بیابید. لکنت و رقصیدن حول سوالات را برای آنچه آشکار می کنند تفسیر کنید: احتمال بسیار واقعی که شما کل داستان را نمی فهمید.

12. مردی که منفعل – تهاجمی است

یک روز از سر کار به خانه آمدم و برق آپارتمانم قطع شد. من مطلقاً نمی دانستم چه چیزی اشتباه است یا چرا این اتفاق افتاده است.

وقتی یک ساعت بعد “او” ظاهر شد، خندید و به سمت کلید برق رفت تا دوباره چراغ ها را روشن کند. از آنجایی که با من عصبانی بود، قبل از رفتن از کلید برق استفاده کرد تا چراغ‌ها را خاموش کند، زیرا به طور مستقیم می‌دانست که قطع کننده مدار اولین ایستگاه من نخواهد بود.

ممکن است این به عنوان خنده دار تعبیر شود؟ شاید برای کسانی که آن را به عنوان علامت هشدار نمی بینند.

به جای پرداختن کامل به هر مشکلی که داشت، تصمیم گرفت وقتی در خانه من نبود، محیط اطرافم را به صورت غیرفعال کنترل کند.

برای خود بهتر بخواهید، حتی اگر انجام این کار به شکل یک ترک دائمی از رابطه باشد.

قبل از اینکه با این نوع افراد آشنا شوید، عملکرد بسیار خوبی داشتید. تو شاد بودی. با ملاقات با شخصی که تمایلات دستکاری فوق را نشان می دهد، به زودی می بینید که زندگی چقدر سریع از آرامش و لذت به دراماتیک و نامنظم تبدیل می شود.

اگر رابطه‌ای بی‌پایان دراماتیک به نظر می‌رسد، این را به‌عنوان علامت هشداری تعبیر کنید که هست: این شخص از نمایش برای دستکاری عاطفی شما استفاده می‌کند که توهین‌آمیز است.

خود جوانتر، گفته شده است که ما به مردم یاد می دهیم که چگونه با ما رفتار کنند. من الان خیلی بزرگتر از شما هستم، و همچنان در تلاشم تا این را به خاطر بسپارم.

این درس خاص مادام العمر است. ای کاش با روش‌هایی هماهنگ می‌شدم که از طریق آنها یک رابطه به‌طور نامحسوس با یک رابطه سوء استفاده‌کننده نیز مترادف است.

اشتباهات من را نکن، جوان تر. زندگی شما – چه در دانشگاه هستید، چه اخیراً فارغ التحصیل شده اید، یا شاهد پایان ناگهانی دهه 20 خود باشید – بسیار عاقلانه تر از این که قربانی تلاش اغواگرانه یک نفر برای دستکاری و سوء استفاده شوید، صرف کار روی موفقیت های علمی، حرفه ای و شخصی می شود. دنیای تو .

و اتفاقاً خود جوان تر، هر دو طرف کار می کند. اگر شما در سایه های بالا از دستکاری مقصر هستید، پس شما نیز مرتکب سوء استفاده شده اید. بزرگ شدن؛ هیچ کس ارزش تو را ندارد که شایسته این رفتار باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار